نگار خانمنگار خانم، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 29 روز سن داره

نگار خانمي

بماند به یادگار از روزگار کرونا covid- 19

1400/8/4 9:06
نویسنده : ماماني نگار
92 بازدید
اشتراک گذاری

الان دقیقاً یکسال و نه ماه و 2 روز از شروع این بیماری مزخرف و همه گیر میگذره، 30 بهمن ماه 1398 اعلام شد که کرونا وارد ایران و ابتدا شهر قم شده و بعد از اون از دوم اسفندماه مدارس تعطیل شد. دختر نازنین من و البته همه بچه ها از دوم اسفندماه 98 مدرسه نرفتند و شروع کردند به برگزاری و شرکت در کلاسهای آنلاین. با همه سختی ها روزها گذشته و تعداد زیادی از آدم های دور و بر هر روز دارند فوت می کنند. زندگی به سختی گذشته و بالاخره روی روال افتاده. اوایل خیلی سخت بود. شاید بیشتر از چندماه از خونه بیرون نیامدند بچه ها و تو تعطیلات عید 1399 هم حتی یک عیددیدنی نرفتند. ما با نگرانی فقط یک ساعتی رفتیم دیدن مامان جون و حتی آقاجون اینها رو دم در خونه شون و بیرون تو هوای باز دیدنشون رفتیم. تو سال تحصیلی 99 هم تنها یکی دو ماه هفته ای یک روز و یک ساعت رفتیم مدرسه تا با معلم آشنا بشیم. روزگار به سختی گذشته و حالا که واکسیناسیون برای بیشتر جمعیت کشور انجام شده (البته بغیر از اون آدمهای نادونی که جون خودشون و خانواده و اطرافیان رو بخطر می اندازند و واکسن نمی زنند) کم کم ساز و آواز بازگشایی مدارس داره شروع میشه. البته ما همچنان داریم کلاسها رو آنلاین برگزار می کنیم. تو سال جدید شروع کردیم کلاس موسیقی را حضوری رفتن. هفته ای یک روز- نیمساعت با خانم ساغری عزیز و کلاس زبان رو هم بصورت آنلاین ادامه می دیم. امیدواریم این سختی ها که البته کنارش تجربیات خاص خودش رو هم داشته هرچه زودتر تموم بشه و به زندگی عادی و روال عادی برگردیم. 

این هم خبری از شروع همه گیری:

تهران- ایرنا- شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

«کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده است و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

همچنین ۴ اسفند رییس جمهوری که پیش از این به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور تشکیل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را داده بود، با صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وی ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.

آقای خامنه ای نیز ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ خطاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرمان تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی مقابله با کرونا را صادر کردند و «ستاد ملی مبارزه با کرونا» به ریاست رییس جمهوری از ۲۴ اسفند تشکیل شد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نگار خانمي می باشد